Een goede website is gebruiksvriendelijk, snel en straalt de identiteit van het bedrijf of de organisatie uit. En zo’n proces kost tijd. Voor ons, maar ook voor onze klanten. Het is tenslotte hun verhaal wat wij over moeten brengen. In deze blog vertellen we je graag meer over de vier belangrijkste fases van het bouwen van een Webflow website en leggen we uit wat de rol van de klant hierin is.
Een website traject start altijd met een kick-off meeting, waarin we de wensen en eisen voor de website bespreken. Nadat deze duidelijk zijn gaan onze designers aan de slag met het ontwerp van de website.
De doorlooptijd van deze fase is afhankelijk van meerdere factoren:
Aan het einde van dit traject weet de klant precies hoe zijn of haar website eruit komt te zien. Pas na expliciet akkoord gaan we de website bouwen. Precies op de manier zoals het ontworpen is. Zo komt de klant nooit achteraf voor verrassingen te staan en is het volledig duidelijk waar iemand akkoord op geeft.
Tijdens het bouwen zal de klant wat minder van ons horen. Soms zit er haast bij een project. In dat geval wordt de website in delen opgeleverd. Op die manier kan de klant al beginnen met het vullen van teksten en afbeeldingen en gaat er geen kostbare tijd verloren.
Uiteraard krijgt de klant altijd uitleg over het beheer van de website, maar we garanderen een hoge mate van gebruiksvriendelijkheid. Dat is namelijk één van de redenen waarom wij fan zijn van Webflow.
Soms zit er haast bij een project en werken we met een strakke deadline. Dan leveren wij de website altijd in delen op. Op die manier kan de klant al beginnen met vullen en gaat er geen kostbare tijd verloren in het proces.
Tijdens deze fase komt de directe samenwerking met de klant weer op gang. De website moet gevuld worden met eigen teksten en afbeeldingen. Dit is iets wat een klant altijd in eigen beheer heeft. Het vullen gebeurt of na oplevering van de ontwikkeling of, zoals hierboven omschreven, in delen wanneer er haast bij is geboden.
Lees ook: “Een Webflow website vullen met teksten en afbeeldingen; belangrijke tips en richtlijnen."
Bij Market Your Brand hebben we een copywriter in huis. Eventueel kunnen we dus het volledige proces van design en ontwikkeling tot het schrijven van teksten uit handen nemen.
De laatste puntjes op de i worden gezet en wij leveren de website op. Dit doen wij inclusief Google Analytics en Google Search Console integratie. Zo weet je vanaf de livegang wat de prestaties van je website zijn en mocht je op een bepaald moment met online marketing bezig willen, dan heb je al data om mee te werken.
Wij werken met het systeem Webflow. Dit is een geweldig systeem voor websitebouwers, omdat het je qua ontwerp en styling alle vrijheid geeft. Je begint letterlijk met een blanco pagina. Als beheerder van de website (de klant) is het ook een zeer gebruiksvriendelijk systeem. Het aanpassen van teksten doe je gewoon aan de “voorkant” van de website. Daarmee garanderen we efficiëntie voor de klant in het onderhouden van de website. Wil je hier meer over weten? Lees dan onze blog: Waarom wij fan zijn van Webflow.