Het jonge en gedreven team van Krulo had een Wordpress website waar de belangrijkste informatie op stond. Niemand had echter tijd om de website bij te houden en visueel aantrekkelijk te maken. Terwijl het bedrijf groeide, stond de website stil. Zonde! Krulo heeft nu een stoere website die makkelijk te beheren is en waar ze trots op zijn. ↓
Krulo is een groothandel in automaterialen en is opgestart door twee jonge ondernemers. De busjes van Krulo rijden elke dag door Noord Nederland om garages van automaterialen te voorzien.
In het begin reden wij alle routes zelf. De dag bestond uit materialen afleveren en ondertussen bekijken bij welke garages wij visitekaartjes achter moesten laten. Al snel konden we meerdere busjes kopen en chauffeurs aannemen. Met name dat laatste gaf ons de ruimte om ons bezig te houden met het optimaliseren van processen en het uitdenken van de strategie.
Wanneer een garage tevreden is blijft hij vaak lang trouw aan dezelfde leverancier. Als nieuwkomer is het dus niet zo makkelijk om garages te laten overstappen. Toch is het Krulo gelukt om er tussen te komen!
Meestal rijden leveranciers routes meerdere keren per dag. Een garage heeft bijvoorbeeld 's ochtends een lampje nodig, bestelt deze en ontvangt het lampje een paar uren later. Vervolgens heeft hij later op de dag een ander onderdeel nodig. Dan wordt dit opnieuw besteld en komt de leverancier nog dezelfde dag langs.
Dat is handig, maar totaal niet efficiënt. Krulo rijdt alle routes "maar" één keer per dag en kan daardoor de materialen tegen een zeer concurrerende prijs aanbieden. Dit vergt een andere manier van denken, namelijk vooruit plannen.
Garages moeten er aan wennen dat een onderdeel die ze vandaag nodig hebben, pas de volgende dag in huis is. Maar aangezien ze op lange termijn honderden euro's besparen, wordt dit snel geaccepteerd.
In de wereld van garages gaat bijna al het contact nog face-to-face of telefonisch. Een goede website bouwen stond daarom niet hoog op het prioriteitenlijstje van Krulo. Een simpele Wordpress website met wat informatie was voor het beginstadium prima.
Het bedrijf veranderde snel, maar niemand wist hoe ze de website moesten beheren. Laat staan visueel aantrekkelijk maken om potentiële klanten over de streep te trekken. Ook van bestaande klanten kreeg Krulo steeds vaker feedback dat de website niet up-to-date en onoverzichtelijk was.
En toen mochten wij aan de slag!
Terwijl Krulo gestaag doorgroeide ontfermden wij ons over de online presentatie. Een stoere, overzichtelijke website die past bij de mentaliteit van Krulo.
De nieuwe website focust zich op de volgende taken:
Krulo krijgt vanuit heel Nederland aanvragen van garages om zich aan te sluiten. Op dit moment is het hoofdkantoor van Krulo gevestigd in Assen en dat blijft voorlopig zo. Het moest op de website dus direct duidelijk zijn wat het werkgebied van Krulo is, zodat het aantal vragen hierover gelimiteerd wordt. Het kaartje op de homepagina geeft in stijl weer waar Krulo werkzaam is.
Voordat het project startte is er goed overleg geweest en nauwkeurig gekeken naar onze wensen. Ook tijdens het project is er goed gecommuniceerd. Wij zijn erg tevreden met het eindresultaat. De mogelijkheid om zelf wijzigingen door te voeren is fijn en werkt zeer gemakkelijk.
De website was af, maar nog niet compleet. De teksten op de huidige website waren inmiddels verouderd en ook SEO optimalisatie (vindbaarheid in Google) moest doorgevoerd worden. Wij hebben geschreven ten gunstige van Google, maar vooral met de tone of voice van Krulo in ons achterhoofd. Moderne teksten met een formeel tintje. Samen met de nieuwe look van www.krulo.nl kan het bedrijf weer een hele tijd vooruit met een makkelijk te beheren website.